Szukaj

Zawiadomienie o kontroli właścicieli apartamentów w zakresie posiadanych umów na odbiór odpadów komunalnych.

Urząd Miejski w Dusznikach-Zdroju informuje, że zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 ze zm.) gminy mają obowiązek prowadzenia ewidencji umów zawartych na dobieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt. 2 ww. ustawy – właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości odpadów komunalnych i którzy nie są zobowiązani do ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, są zobowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonanych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanego do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów przez okazanie takich umów i dowodów uiszczenia opłat za usługi.

W sytuacji, gdy nieruchomości posiada dwie części: przeznaczoną na cele mieszkalne oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni zawrzeć odrębną, dodatkową umowę na wywóz odpadów komunalnych wytwarzanych w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej. Właściciele nieruchomości mieszkalnych zobowiązani są wobec powyższego do:
• Uiszczania opłaty w gminie za gospodarowanie odpadami komunalnymi za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej, zgodnie ze złożoną deklaracją,
• Indywidualnego zawarcia umowy na odbiór odpadów z podmiotem uprawnionym – na część nieruchomości niezamieszkałej

W związku z powyższym, właściciel apartamentów zobowiązani są do przedstawienia kopii zawartej umowy z podmiotem odbierającym odpady komunalne oraz kopii dowodów uiszczenia opłat za te usługi (za okres od 1 stycznia 2024 r. do końca sierpnia 2024 r.) w terminie do dnia 31.10.2024 r.

Dokumenty można dostarczyć w następujący sposób:

• Osobiście do Urzędu Miejskiego w Dusznikach-Zdroju, ul. Rynek 6 w godzinach otwarcia urzędu
• Przesłać na adres: Urząd Miejski w Dusznikach-Zdroju, ul. Rynek 6, 57-340 Duszniki-Zdrój
• Przesłać na adres poczty elektronicznej: gmo@duszniki.pl

W okresie 01.12.2024 r. -31.03.2025 r. upoważnieni przez Burmistrza Miasta Duszniki-Zdrój pracownicy przeprowadzą kontrolę posiadania umów i faktur u właścicieli, którzy nie okazali wymaganych dokumentów w wyżej wskazanym terminie.

Pouczenie: Zgodnie z art. 10 ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 poz. 2516 ze zm.) za uchylanie się od obowiązków określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie właściciele nieruchomości podlegają karze grzywny na zasadach wskazanych w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia.

Scroll to Top
Scroll to Top
Skip to content